Η αναβίωση του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο και η εξέλιξη της διαδικασίας για την επαναλειτουργία της γραμμής των αρχαιολογικών χώρων Κόρινθος – Αργος – Ναύπλιο, αποτέλεσε αντικείμενο της επικοινωνίας που ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας είχε με τον γενικό γραμματέα Μεταφορών Γιάννη Ξιφαρά.
Σημειώνεται ότι για την λειτουργία εκ νέου της σιδηροδρομικής σύνδεσης μεταξύ Κορίνθου και Ναυπλίου υπάρχει έκφραση θετικής γνώμης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στην συνεδρίαση της Επιτροπής Παρακολούθησης του ΠΕΠ Πελοποννήσου στην Αρεόπολη, τον περασμένο Οκτώβριο.
Σχετικό με την προοπτική επαναλειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου είναι και το ρεπορτάζ που αναρτήθηκε στην διαδικτυακή ειδησεογραφική ιστοσελίδα cpaital.gr, με τίτλο “Πρόταση-έκπληξη για την αναβίωση του ανενεργού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου” και στο οποίο αναφέρονται τα εξής:Θα αναβιώσει το ανενεργό, από το 2010, σιδηροδρομικό δίκτυο µεγάλων τµηµάτων της Πελοποννήσου; Αυτή είναι η πρόθεση, εάν και το εγχείρηµα παρουσιάζει αντικειµενικές δυσκολίες.
Πριν από λίγες ηµέρες συγκροτήθηκε επιτροπή στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και μάλιστα σε υψηλό επίπεδο, από στελέχη του υπουργείου, του ΟΣΕ και της Περιφέρειας Πελοποννήσου, µε αντικείµενο το ανενεργό δίκτυο Πελοποννήσου.
Σήµερα, στην Πελοπόννησο λειτουργούν πολύ µικρά τµήµατα του δικτύου, όπως η γραµµή Κιάτο – Κόρινθος – Αίγιο, το Διακοπτό – Καλάβρυτα, ο προαστιακός της Πάτρας και το Κατάκολο – Αρχαία Ολυμπία.
Εργο της επιτροπής αποτελεί η διερεύνηση των εναλλακτικών λύσεων και η λήψη αποφάσεων ως προς τις στρατηγικές επιλογές και τον σχεδιασμό σε ό,τι αφορά, κυρίως, στο νότιο σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου και συγκεκριµένα στη σύνδεση μεταξύ Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας – Πύργου και Πατρών.
Οι εισηγήσεις για την επαναλειτουργία τµηµάτων
Πιο συγκεκριµένα, η επιτροπή θα διερευνήσει και θα αποφασίσει για την επιλογή προσέγγισης μεταξύ των βασικών εναλλακτικών λύσεων ανάταξης και αναβάθµισης του μετρικού δικτύου (µε χαρακτηριστικά τουριστικού και προαστιακού δικτύου) ή της μετατροπής του σε γραµµή κανονικού εύρους (µε χαρακτηριστικά υψηλών ταχυτήτων επιβατικού και εμπορευματικού δικτύου), µε κριτήρια χρηµατοοικονοµικά, χρηµατοδοτικά, κοινωνικοπολιτικά, αναπτυξιακά και διαλειτουργικά.Οπως αναφέρουν στελέχη που παρακολουθούν τη διαδικασία, “η Πελοπόννησος είναι “ώριμη” τουριστικά, έχει αρκετά ξενοδοχεία και πολιτιστικό πλούτο. Παράλληλα, έχει και ένα σύγχρονο δίκτυο αυτοκινητοδρόµων, οπότε εάν επαναλειτουργήσει ο σιδηρόδρομος, ίσως χρειάζεται διαφορετικά χαρακτηριστικά”.
Σύμφωνα µε πληροφορίες του capital.gr, ισχυρές εισηγήσεις έχουν διατυπωθεί για την επέκταση του “οδοντωτού” από τα Καλάβρυτα στην Αγία Λαύρα, αλλά και την επαναλειτουργία της γραμμής Κόρινθος – Αργος – Ναύπλιο και της προαστιακής σύνδεσης της Κάτω Αχαΐας µε τον Πύργο.
Σημειώνεται ότι το σημερινό δίκτυο ανέρχεται σε σχεδόν 2.716 χλμ. (ενεργό δίκτυο και ενεργό δίκτυο σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας), εκ των οποίων το 74% αφορά γραµµή κανονικού εύρους (1.435 mm). Γεωγραφικά είναι χωρισμένο σε τρεις περιφέρειες: Αθηνών, Πελοποννήσου και Μακεδονίας – Θράκης.
Η ηλεκτροκίνηση στο δίκτυο του ΟΣΕ ξεκίνησε µε το τµήµα Θεσσαλονίκη – Ειδοµένη τον Μάιο του 1999, ωστόσο, έως τα τέλη του 2021, ηλεκτροδοτούνταν τα τµήµατα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, Θεσσαλονίκη – Ειδοµένη, καθώς και τµήµατα του Προαστιακού Σιδηροδρόμου (Αεροδρόμιο – ΣΚΑ (Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών) – Κιάτο και Πειραιάς – Αθήνα)”.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου